Bez względu na typ posiadanego silnika powinieneś wiedzieć, że utrzymanie silnika w dobrym stanie wymaga czegoś więcej niż tylko oleju i paliwa. Silniki spalinowe (ECU) wymagają kompleksowego programu napraw, który jest specyficzny dla każdego pojazdu. Większość warsztatów naprawczych traktuje wszystkie typy silników w ten sam sposób, ale tak nie jest. Naprawa silników spalinowych (samochodów osobowych i ciężarowych, o których większość ludzi słyszy) jest bardzo szczegółowa, a warsztat lub technik muszą zostać specjalnie przeszkoleni w zakresie typu silnika, nad którym pracują. W przypadku niektórych modeli pojazdów istotne jest, aby wszelkie naprawy pozostawić profesjonaliście.

Pierwszą rzeczą, która jest potrzebna podczas pracy przy silniku, jest kontrola. Obejmuje to sprawdzenie stanu głowicy cylindrów, ciśnień sprężania i tłoczenia oraz wszelkich innych objawów możliwego problemu. Jeśli słyszysz nietypowe odgłosy lub odczuwasz nadmierne zużycie cylindrów, powinieneś podejrzewać poważniejszy problem. Jeśli masz automatyczną skrzynię biegów, skrzynia rozdzielcza może wymagać sprawdzenia pod kątem pękniętych lub brakujących części lub zużytych pasków napędowych. Nowa skrzynia rozdzielcza znacznie ułatwi uruchomienie samochodu i pozwoli uniknąć wysokich rachunków za naprawy.

Następnie sprawdzane są tłoki. Rury i przewody można kontrolować za pomocą technik antykorozyjnych lub strumieni wody pod wysokim ciśnieniem w celu wykrycia pęknięć, zgięć lub uszkodzeń. Poważne uszkodzenie może wymagać całkowitej wymiany tłoka. Silne wżery, zarysowania lub wżery mogą wskazywać na nieprawidłowe uszczelki cylindra, brudny olej lub wadliwe tuleje tłokowe. Twój technik może ocenić te obszary i zalecić najlepszy sposób postępowania w przypadku naprawy silników.

Ostatnim etapem procesu kontroli jest zbadanie pierścieni uszczelniających silników spalinowych. Ponieważ większość krzywek jest wykonana ze stali, rowki są wizualnym sposobem określenia stanu pierścieni i zapewnienia odpowiedniego smarowania. W przypadku nadmiernego zużycia lub pęknięcia lub zerwania pierścieni technik prawdopodobnie je wymieni. Następnie wymieni grupę tłoków na nową i zainstaluje ją na silniku.

Przed rozpoczęciem procesu naprawy technik omówi z Tobą konkretne okoliczności oraz instrukcję obsługi samochodu, aby określić, które procedury są odpowiednie dla Twojego samochodu. Istnieją dwie zalecane metody czyszczenia krzywek. Jedna metoda eliminuje wszystkie zanieczyszczenia za pomocą wymuszonego systemu oczyszczania powietrza. Druga metoda polega na ściskaniu dotkniętego obszaru za pomocą wibrującego narzędzia i wycieraniu go sprężonym powietrzem. Ta sugerowana metoda nie wyeliminuje wszystkich możliwych obiektów, ale znacznie zmniejszy liczbę rowków.

Po wyczyszczeniu i naprawie krzywek, kolejnym krokiem jest sprawdzenie pierścieni uszczelniających i tłokowych pod kątem pęknięć lub uszkodzonych obszarów. Jeśli okaże się, że którykolwiek z pierścieni jest pęknięty lub wyszczerbiony, należy go natychmiast wymienić. Jeśli na pierścieniach nie ma widocznych pęknięć, możesz zrobić kilka innych rzeczy, aby rozwiązać problem. Przede wszystkim, jeśli pęknięcie jest małe, takie jak pęknięcie włoskowate, możesz bezpiecznie zeszlifować część pierścienia, na którą ma to wpływ, za pomocą szlifierki. Ważne jest, aby pamiętać, że należy go drukować tylko wokół krawędzi pęknięcia, aby zapewnić prawidłowe i spójne wyniki. Jeśli oszlifujesz wnętrze pęknięcia, ryzykujesz zanieczyszczenie świeżo zmielonego materiału zanieczyszczonym materiałem drukowanym z pierwotnej naprawy.

Oferta: naprawa pomp hydraulicznych